woensdag 11 april 2018

SOULCOACH BESLISSENDE KRACHT IN TOPSPORT

John Troost en topvoetbal!

Hij heet een positiviteitsgoeroe, maar noemt zichzelf een soul coach. Een trainer van de ziel. John Troost stelt in die hoedanigheid vast dat innerlijke kracht aan te boren is. Dat verbondenheid met het hart, de speelsheid van het kind en de onzichtbare kracht, de ziel, een topsporter tot grote hoogte kunnen stuwen.

Zoals in een bekerfinale.

,,Ik sta helemaal achter mijn filosofie”, zegt de  soul coach uit Nijmegen, omdat ik mijn bewijs heb dat het werkt. Er zijn instrumenten om de geest in een bepaalde staat te krijgen. Dat kan met dansen, ja. Maar er is echt veel meer. Hoe dan ook gaat het om de mindset. Er zijn echt krachten die doorslaggevend zijn voor een sporter. Voetballen kunnen ze allemaal. Daarop richt ik me ook niet. Ik versterk de geest en ziel. Energie en positiviteit zorgen voor harmonie. Dáár moet je als sporter zijn voor een grote wedstrijd. Dat is de basis voor  de overwinning.”

Troost is ondanks zijn mooie woorden een omstreden coach. ,,Ik heb gewerkt met FC Twente, AZ, Anderlecht en PSV, vertelt hij. ,,Het was 98% van de wedstrijden een succes. Ik heb de cijfers van zeventig duels als mijn ruggensteun. Maar ik ben in de media belachelijk gemaakt. Ik ben afgeschilderd als zweverig. Zonde, want mijn methode staat. Zoals ook de achterliggende boodschap. Ik boor energie aan. Dat is het onzichtbare van de ziel die voor FLOW en vertrouwen zorgt. Ik noem dat de goddelijke kracht. Ik mag die kracht doorgeven, maar de voetballer wint er vrijwel altijd zijn prijzen mee. Het gaat niet om John Troost, het gaat om het resultaat.” In 1 training is deze grootste menselijke kracht 'AAN' te zetten zodat alles mee zit vol flow en hoge energie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten